FANDOM

OpisEdytuj

Riley Matthews  - jest główną i tytułową bohaterką serialu. Jest to piętnastoletnia córka Cory'ego i Topangi Matthews. Riley ma młodszego brata o imieniu August. Jej ojciec uczy historii w Szkole Średniej imienia Johna Quincy'ego Adamsa do której Riley uczęszcza wraz ze swoimi przyjaciółmi Mayą Hart, Farklem Minkusem i Lucasem Friarem.

Odtwórczynią jej roli jest Rowan Blanchard.

WyglądEdytuj

Riley jest piękną, młodą kobietą. Ma twarz w kształcie serca, jasną karnację, ciemnobrązowe oczy oraz średniej długości ciemnobrązowe włosy. Jest szczupła i dość wysoka. Ma długie nogi nad którymi nie do końca panuje przez co jest postrzegana jako gapa.

Ubrania, które nosi odzwierciedlają jej osobowość. Często są one w kwiaty w jasnych kolorach. Riley ma na sobie zazwyczaj kilka warstw. Nosi np. T-shirt lub bluzki z długimi rękawami pod sukienki i spódnice, a do tego kamizelki, kurtki i różne swetry. Jej kolekcja butów składa się głównie z różnego rodzaju butów na obcasie, botków oraz okazjonalnie trampek. Lubi styl boho.

Nosi rozpuszczone włosy, proste lub opadające falami. Czasem można ją zobaczyć w warkoczu, koku lub kucyku.

CharakterEdytuj

Riley jest pełna życia, towarzyska, wesoła, optymistyczna, inteligentna i nieco nieśmiała. Nie boi się mówić co myśli, a także stanąć w obronie rodziny i przyjaciół. Na początku sezonu pierwszego, Riley wydaje się o wiele bardziej niedojrzała i nieśmiała, ale potem zaczyna się ubierać i zachowywać o wiele dojrzalej. Jest również bardzo wrażliwa.

Wiele cech odziedziczyła po ojcu, Cory'm. Shawn Hunter, najlepszy przyjaciel jej taty nazwał ją ,,Cory'm z włosami Topangi". Jednak Riley jest również podobna do swojej matki. Jest dość inteligenta co udowadnia w ,,Dziewczyna poznaje mamę Mai" w którym rywalizowała z Farklem oraz jego ojcem na stopnie. Ma również sporą wiedzę na temat New York Knicks (drużyny koszykarskiej). Mimo, że jest inteligenta przejawiała pewne cechy, które pozwoliły brać ją za ,,słodką idiotkę". Na przykład kiedy myślała, że Wielki Kryzys nazywany był Wielkim Kanionem.

Jest ona również idealistką. Myśli, że każdy zasługuje na szansę i wierzy w różne rzeczy w które nie do końca wierzą inni. Jest to cecha, którą posiada również jej ojciec. Riley zrobi wszystko aby jej przyjaciele byli szczęśliwi nawet jeśli będzie musiała się poświęcić.

Riley częściej niż innym zdarzają się śmieszne i kłopotliwe sytuacje, które pokazują, że jest lekką gapą. W ,,Dziewczyna poznaje Plutona" okazało się, że istnieje ,,Komitet Ochrony Riley", który specjalizuje się w niedopuszczaniu do Riley informacji, które mogłyby ją zranić. Jednak szok i smutek po odkryciu, że Pluton nie jest planetą szybko zmieniły się w gniew i irytację.

Potrafi też być odważna i stanowcza jak wtedy gdy w ,,Dziewczyna poznaje mamę Mai" wchodząc do Nighthawk Diner (restauracji w której pracuje mama Mai) ,,usunęła" ze swojej drogi dość rosłego faceta. Odcinek ,,Dziewczyna Poznaje Tajemnicę Życia" pokazał, że Riley naprawdę ma temperament. Jej szczera i wrażliwa strona pokazana jest w ,,Dziewczyna poznaje Wady", ,,Dziewczyna poznaje Cory'ego i Topangę" i ,,Dziewczyna poznaje Szaloną Czapkę" gdzie odkrywa, że jest niepewna tego co ona i inni myślą o niej i jej przyszłości.

Edytuj

OdcinkiEdytuj

Jako głowna bohaterka - pojawia się we wszystkich odcinkach.

RelacjeEdytuj

RodzinaEdytuj

Topanga (Matka)

Riley jest bliżej z matką niż z ojcem. Topanga zazwyczaj bierze stronę Riley gdy jest spór między Riley a Cory'm. Riley uwielbia rozmowy z matką i wie, że może do niej przyjść jeśli potrzebuje pomocy. Jak np. w ,,Dziewczyna poznaje Ojca" gdy Riley pyta Topangę o makijaż.

Cory(Ojciec)

Poza tym, że Cory jest nauczycielem Riley jest też jej kochającym ojcem. W odcinku ,,Dziewczyna poznaje Świat" zachęcał Riley aby poznawała świat ale zapewnił ją, że on zawsze będzie obok. Każda jego lekcja uczy Riley i jej przyjaciół czegoś o życiu. Jak każdy ojciec on też stara się chronić córkę co możemy zauważyć kiedy Riley i Lucas chcą się spotykać. W ,,Dziewczyna poznaje Ojca" ten pozwala jej iść na bal szkolny mimo iż musi to zaprzepaścić ich tradycję.

Auggie(Brat)

Auggie jest młodszym bratem Riley. Czasami uczą się tych samych rzeczy jak w ,,Dziewczyna poznaje Atak z Zaskoczenia". Auggie lubi podsłuchiwać rozmowy Riley jak w ,,Dziewczyna Poznaje Ojca". Auggie i Riley mają bardzo dobre relacje.

PrzyjacieleEdytuj

Maya Hart

Maya jest najlepszą przyjaciółką Riley. Chociaż są one zupełnie inne to są one ze sobą bardzo blisko. Bardzo często rozmawiają na oknie w pokoju Riley. Riley pomaga Mai poradzić sobie z faktem, że jej rodzice nie mają dla niej czasu. Działa to również w drugą stronę jak w odcinku ,,Dziewczyna poznaje Świat" kiedy Riley stara się umówić z Lucasem.

NieprzyjacieleEdytuj

W jednym z odcinków jest to Missy (powód - Lucas).

CytatyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Riley spędza więcej chwil z matką niż z ojcem, chyba że chodzi o szkołe jako że ojciec jest jej nauczycielem historii.
  • Kiedy była młodsza, miała chomika o imieniu PET.
  • Zgodnie w kalendarzem w jej pokoju, co tydzień bierze lekcje tańca.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki